De rebranding van Nokian Tyres ondersteunt de groeistrategie van het bedrijf
Nokian Tyres is bezig met een rebranding als antwoord op de veranderende behoeften van de consument en om aantrekkelijker te worden op de strategische groeigebieden van het bedrijf. Het nieuwe beeldmerk reflecteert de lange geschiedenis van het bedrijf, de duurzame ondernemingsactiviteiten en de Scandinavische waarden. De belofte van gemoedsrust onder alle omstandigheden vormt de kern van de operaties van Nokian Tyres.
Als ’s werelds meest noordelijke bandenproducent zijn de beeldmerken van het bedrijf altijd geassocieerd met hoge kwaliteit en veiligheid en dat wordt bij de rebranding ook gerespecteerd. Nokian Tyres is een van de meest duurzame bedrijven in de branche en zijn nieuwe beeldmerk demonstreert zelfs nog sterker dan voorheen de Scandinavische waarden en een zorgzame en verantwoordelijke houding ten opzichte van het leven.
– Als een Scandinavisch bedrijf is het voor ons vanzelfsprekend om te zorgen voor mensen en het milieu. Wij willen de eerste keus zijn voor veeleisende consumenten, d.w.z. voor diegenen die zoeken voor volledige gemoedsrust door te kiezen voor state-of-the-art technologie en veiligheid en die ook beeldmerken ondersteunen die hun verantwoordelijkheid nemen voor de planeet en zijn toekomst, zegt de President & CEO van Nokian Tyres, Hille Korhonen.
Het nieuwe beeldmerk ondersteunt wereldwijde groei
Het geactualiseerde beeldmerk maakt Nokian Tyres een aantrekkelijkere keus met name op zijn groeimarkten in Noord-Amerika en Midden-Europa, waar het bedrijf ook buiten de traditionele winterbandenmarkten op zoek is naar profijtelijke groei.
– Nokian Tyres is een erg sterke speler – met name voor wat betreft winterbanden – en we zijn van plan om ook in de toekomst sterk te blijven. Onze sterke wortels als een Scandinavische bandenproducent en een pionier in uitdagende omstandigheden maken onze succesvolle expansie naar andere segmenten mogelijk, met inbegrip van zomerbanden en vier-seizoenenbanden. Het nieuwe beeldmerk benadrukt volledige gemoedsrust. In dit opzicht ondersteunt het onze groei erg goed, zegt Korhonen.
Een modern beeldmerk dat de uitgebreide historie van Nokian Tyres recht doet
Het opnieuw ontworpen beeldmerk vindt zijn inspiratie in de simplistische esthetiek van Scandinavisch design. Zijn vredige kleuren benadrukken zachte, natuurlijke tinten en het kleurenpalet blijft het bekende berkengroen omvatten. De versimpelde ronde vorm is gebaseerd op de afmetingen van een echt bestaande band en wordt gebruikt als een terugkerend grafisch element.
– Om de 120e verjaardag van ons bedrijf te vieren en de lange geschiedenis. Ons grafische design put inspiratie uit het originele lettertype dat reeds in de 19e eeuw werd gebruikt, legt Antti-Jussi Tähtinen, Vice President, Marketing and Communications, uit. Bekijk de video van het nieuwe lettertype.
Het nieuwe beeldmerk van Nokian Tyres wordt geleidelijk aan geïntroduceerd in de lente van 2018. U kunt er meer over te weten komen op de website van het bedrijf en gedurende de lentecampagne die in maart start.
Download foto’s van het beeldmerk na de rebranding
Verdere informatie:
Jaroslav Nálevka, PR manager McCann Prague, 00420 725 865 874, [email protected]
Zuzana Michalová, PR manager Nokian Tyres CE, 00420 603 578 866, [email protected]