do mei 17 01:47 2018 in categoriën Productreleases, Bedrijfsnieuws

Ons streven om digitale bandcontroles voor miljoenen bestuurders makkelijk te maken: De SnapSkan-service van Nokian Tyres groeit internationaal

Banden zijn een van de belangrijkste veiligheidsaccessoires van een auto, maar ze zijn slechts zo veilig als hun toestand toestaat. De digitale SnapSkan-service, ontwikkeld door bandenfabrikant Nokian Tyres in samenwerking met de bandenretail- en autoserviceketen Vianor, maakt het controleren en bewaken van bandencondities eenvoudig en snel zonder extra kosten. De dienst lanceert nu vijf nieuwe controlepunten in de Scandinavische landen. Het plan is om de service nog verder internationaal uit te breiden.

Ons streven om digitale bandcontroles voor miljoenen bestuurders makkelijk te maken: De SnapSkan-service van Nokian Tyres groeit internationaal

SnapSkan in het kort

SnapSkan maakt het meten van de profieldiepte van banden snel en eenvoudig door gebruik te maken van de nieuwste 3D-scantechnologie. SnapSkan-scanners zijn te vinden bij de uitgangen of ingangen van parkeergarages. De bestuurder rijdt over de scannerhelling bij het betreden of verlaten van de parkeergarage en SnapSkan scant automatisch de banden. De bestuurder kan zich aanmelden voor een sms of online gaan voor of na het scannen om het digitale rapport van de toestand van hun banden te krijgen. Als ze ervoor kiezen om zich niet aan te melden, wordt alle informatie die SnapSkan heeft verzameld van het voertuig binnen twee weken definitief verwijderd. Als ze zich aanmelden voor het rapport, wordt het volledig kosteloos naar het mobiele apparaat van de bestuurder verzonden. Het rapport bevat de metingen van loopvlakken van banden en een code die korting biedt op nieuwe banden in geselecteerde winkels.

Nokian Tyres heeft de SnapSkan-service ontwikkeld omdat het om zijn klanten geeft. SnapSkan is 's werelds eerste bandenserviceservice die volledig automatisch is en beschikbaar is op een openbare locatie voor iedereen. Het doel van SnapSkan is om de verkeersveiligheid voor miljoenen mensen in de toekomst te verbeteren.

- Zorgzaamheid en veiligheid vormen de kern van alles wat we doen. SnapSkan is een unieke klantenservice en onderscheidt ons van andere bandenfabrikanten. SnapSkan stelt ons in staat om niet alleen de toestand van hun banden aan de bestuurders door te geven, maar ook welke effecten die toestand heeft op de verkeersveiligheid in het algemeen, zegt Hille Korhonen, President & CEO van Nokian Tyres.

SnapSkan is eenvoudig en gratis

De gratis SnapSkan-service maakt het controleren van de bandentoestand gemakkelijk en snel voor de bestuurder. SnapSkan meet de profieldiepte van de banden van de auto met behulp van een drive-over scanner en stuurt de informatie rechtstreeks naar het smart apparaat van de bestuurder. De service bevindt zich op plaatsen die bestuurders gewoonlijk bezoeken, waardoor een afzonderlijke stop of een rit naar een controlestation overbodig is. SnapSkan kan de banden meten op elke personenauto en het werkt met alle bandenmerken.

De SnapSkan-service van Nokian Tyres groeit internationaal

- We hebben een enorme hoeveelheid positieve feedback van klanten ontvangen met betrekking tot SnapSkan. 80% van de mensen die we interviewden zei dat de service moeiteloos te gebruiken was en zou het aan anderen aanbevelen. Een nog belangrijker cijfer is dat 70% van mening was dat de service de verkeersveiligheid verbetert, zegt Ville Nikkola, de programmamanager die verantwoordelijk is voor de SnapSkan-service bij Nokian Tyres.

Nu nog gebruiksvriendelijker

SnapSkan werd voor het eerst geïntroduceerd in 2016 op het technologie- en start-evenement Slush. Een prototype van de dienst was in gebruik in een parkeergarage met meerdere verdiepingen in Helsinki en het eerste klantenservicepunt werd in juni 2017 geopend in een parkeergarage in Turku, Finland. De feedback van klanten van deze eerste twee servicepunten werd gebruikt om de volledige SnapSkan-klantenservice nog verder te ontwikkelen.

-We hebben de service nog gebruiksvriendelijker gemaakt, van scannen tot rapportage. We denken dat de service nu klaar staat om te worden geïntroduceerd bij een nog groter aantal chauffeurs, zegt Nikkola.

Deze week zullen in totaal vier nieuwe SnapSkan-servicepunten worden geopend in parkeergarages op verschillende locaties in Finland. SnapSkan gaat ook internationaal met de opening van een nieuw servicepunt in Oslo, Noorwegen. Dit is het eerste SnapSkan-servicepunt buiten Finland.

Meer informatie:
www.snapskan.com
www.nokiantyres.com/snapskan

Foto's en video's: www.nokiantyres.com/snapskan-photos

Meer informatie:

Jaroslav Nálevka, PR manager McCann Prague, 00420 725 865 874, jaroslav.pr@mccann.cz

Zuzana Michalová, PR manager Nokian Tyres CE, 00420 603 578 866, zuzana.michalova@nokiantyres.com